home > Veel gestelde vragen over geboortekaartjes

Veel gestelde vragen

AANMELDEN
- Hoe vaak mag ik mij bij Geboortekaartmaken.nl aanmelden?
Bij Geboortekaartmaken.nl mag ieder zich zo vaak aanmelden als men wilt.
- Waarom zou ik mij aanmeldenbij Geboortekaartmaken.nl
Aanmelden bij Geboortekaartmaken.nl biedt u vele voordelen. Aanmelden is helemaal gratis en biedt je de mogelijkheid om een eigen adresboek aan te maken. Het belangrijkste voordeel is dat je je ontwerpen kan opslaan en op die manier kan bewaren en eventueel later weer terug kan vinden, openen en bewerken.
- Wat is de makkelijkste manier om je aan te melden?
Je kan je via deze link direct aanmelden. Na je aanmelding kan je direct gebruik maken van de extra mogelijkheden.
 
ACTIECODE
- Waar moet ik de actiecode invullen?
De actiecode kan je in het winkelwagentje invullen en daaran nog wel even op "controleer" klikken.
BEHEER
- Ik heb een kaart gemaakt en ben verder gegaan maar wil weer terug naar mijn kaart
Met de stappen terug kom je niet automatisch in de editor. Maar is er is wel een mogelijkheid. Maak eerst eventueel uw winkelwagentje leeg. Ga naar home. Klik op "kaart met eigen foto" en klik op het fototoestel. Klik op de soort kaart die u heeft gemaakt (vierkant, staand of liggend). En nu bent je weer terug in de editor met uw gemaakte kaart.
- Ik heb een verkeerde geboortedatum of adres ingevuld
Eerst klik je op  "Inloggen" (rechts bovenin). Na het inloggen klik je op  "Account" (rechts bovenin) en kom je in een scherm waar je jouw persoonlijke gegevens kan wijzigen.
- Kan ik meerdere adressen importeren of zelf toevoegen in het adresboek?
Op onze site kan je alleen als set geboortekaarten naar jezelf laten sturen, daarom zal een adresboek meestal niet worden gebruikt. Wil je toch een extra adres invoeren (bv je werkadres) klik dan hier voor wat extra uitleg.
 
BETALING
- Aan wie betaal ik?
Geboortekaartmaken.nl zorgt voor de incassering van jouw betaling.
- Hoe kan ik betalen?
Je kan bij ons betalen met behulp van iDeal, Mastercard, Visa, eenmalige machtiging of een overboeking.
- Hoe veilig is mijn betaling?
Jouw betaling is volkomen veilig. Andere kunnen onmogelijk toegang krijgen tot jouw gegevens.
- Wanneer ik mijn bankrekeningnummer invul krijg ik een foutmelding.
Mogelijk heb je jouw bankrekeningnummer met punten, komma's of andere extra leestekenens ingevoerd. Wij verzoeken je daarom vriendelijk om de cijfers van het bankrekeningnummer direct achter elkaar te plaatsen zonder gebruik te maken van extra leestekens.
 
BEVESTIGING
- Krijg ik een bevestiging van mijn bestelling?
Na je bestelling krijg je op het scherm een bevestiging en je krijgt per e-mail een bevestiging. In deze mail vind je ook je ordernummer. Gebruik dit ordernummer tijdens correspondentie met ons
 
BEZORGING
- Hoe lang duurt het voordat de geboortekaarten worden bezorgd?
Een kaart die op een werkdag voor 15.00 uur wordt besteld, wordt nog dezelfde dag verzonden, (tenzij een latere verzenddatum wordt gekozen). De kaarten worden dan de volgende (werk)dag bezorgd. Kaarten die tussen vrijdag 15.00 uur en maandag 15.00 uur worden gemaakt, worden op maandag verzonden en dus op dinsdag bezorgd. Geboortekaartmaken.nl gaat uit van de service van PostNL waarbij er geen garantie wordt gegeven. Bij betaling via overboeking worden kaarten na ontvangst van de betaling verzonden.
- Hoe worden de wenskaarten verzonden?
Geboortekaartmaken.nl laat de kaarten door de postbode (van PostNL) bezorgen. Bezorging op tijd is dus afhankelijk van de postbode, net als wanneer je zelf een kaartje naar de brievenbus brengt. PostNL bezorgt volgens eigen opgave meer dan 94% van de brievenbuspost op de volgende (werk)dag.
- Kan ik in 1 keer meerdere kaarten versturen naar verschillende personen?
Bij Geboortekaartmaken.nl is alleen mogelijk om in 1 opdracht meerdere kaarten naar jezelf te sturen. Wil je de geboortekaartjes naar verschillende ontvangers laten versturen klik dan hier.
- Kan ik ook een of meerdere kaarten naar mezelf sturen?
Natuurlijk kan dit. Je ontvangt het door jouw aantal opgegeven kaarten met daarbij de benodigde enveloppen. Hiermee kun je zelf de adressen op de enveloppen schrijven.
CORRECTIE
- Na mijn bestelling blijkt dat ik een typfout heb gemaakt of een woord vergeten ben. Hoe nu verder?
Helaas kunnen wij niet iedere kaart controleren op typefouten aangezien wij met een geautomatiseerd systeem werken. Wanneer blijkt dat je een typefout hebt gemaakt of een woord vergeten bent kun je het beste de kaart opnieuw bestellen. Log in op je account en ga naar "bestelde kaarten". Klik onder de kaart op "gebruik deze kaart". De door jou gemaakte kaart zal nu tevoorschijn komen. Je kan nu aanpassingen doen en de kaart weer opnieuw bestellen. Mail ons vervolgens de ordernummers van je bestellingen en welk ordernummer wij voor je moeten annuleren.
DIVERSEN
- Heb ik speciale software nodig?
Je hebt geen speciale software nodig om een echte geboortekaartjes te maken.
- Hoe groot is een Geboortekaartmaken.nl wenskaart?
Al onze kaarten zijn dubbele wenskaarten met een vierkante vorm. Alle kaarten zijn 13 x13 cm.
- Hoe kan ik van lettertype veranderen?
Om van lettertype te veranderen kan je op de lettertype balk klikken. Doordat je hierop klikt komen alle lettertype's tevoorschijn via een roll-down. De editor zal standaard het lettertype "arial" aangeven.
- Kan ik ook wenskaarten per e-mail sturen?
Kaarten van Geboortekaartmaken.nl kunnen uitsluitend als echte wenskaart worden verzonden, waardoor de attentie waarde natuurlijk een stuk hoger ligt dan bij een e-card.
- Waarom kan ik mijn gemaakte kaart niet bestellen
Hoogstwaarschijnlijk gebruikt je een verouderde webbrouwser (het programma waar je internet-pagina's mee bekijkt). Het is op dit moment niet mogelijk om met behulp van Internet Explorer 6.0 of lager kaarten te bestellen. Je kan je versie achterhalen door op de menubalk van uw browser te klikken op "help > info". Heb je Internet Explorer 7.0 of lager in bezit, dan raden wij je aan om een upgrade van je browser uit te voeren. Dit kan je op de website van Microsoft gratis doen. Het is van belang om altijd de laatste updates van Internet Explorer te installeren. Dit verhoogt namelijk de veiligheid waarmee je internetpagina's bekijkt.
- Kan ik voordat ik bij jullie een grote bestelling plaatst, eerst een proefdruk bestellen?
Dat is zeker mogelijk. Het is niet ongebruikelijk dat onze klanten eerst een proefdruk willen ontvangen.
ENVELOPPEN
- Als ik een pakket naar mijzelf toestuur, krijg ik er dan enveloppen bij?
Als je ervoor kiest 1 of meerdere kaarten in een pakket naar jezelf toe te sturen, dan krijg je er een evenredig aantal enveloppen van ons bij in de door jou aangegeven kleur, vergeet niet om de keuze van je enveloppen in te vullen, net als het aantal en de papiersoort van je kaarten.
HERBESTELLING
- Ik wil een geboortekaart graag nog een keer bestellen. Kan dat?
Ja dat kan! Als je inlogt (via Inloggen recht bovenaan) en naar je bestelhistorie gaat kan je achter de betreffende kaart klikken op Kaart(en) nabestellen. Je kan de kaart dan ook in een groter aantal nabestellen.
KAART MAKEN
- Ik kan een bepaalde kaart niet zonder tekst krijgen
Het kan voorkomen dat er meerdere tekstblokken over elkaar heen staan geplaatst. Als het tekstblok dan groter is dan de tekst lijkt het alsof je een bepaalde tekst niet kan selecteren. De oplossing is de bovenste tekstlaag wat weg te schuiven totdat de laag eronder aangeklikt kan worden.
- Ik wil tekst of afbeeldingen tegen de rand plaatsen
Omdat een kaart na het drukken op de juiste maat wordt gesneden, kan het voorkomen dat zaken als tekst en afbeeldingen die bij het ontwerpen van je kaart tegen de rand zijn geplaatst (deels) wegvallen. Wij raden daarom aan om een redelijke marge aan te houden. Dat hoeft niet meer dan een paar millimeter op het scherm te zijn.
- Ik zoek iets speciaals maar kan het niet vinden
Als je iets speciaals zoekt, kan je i.p.v. de keuze "kies een kaart uit een categorie" beter de keuze "zoek in...." gebruiken. Je kan dan een zoekwoord invullen en je krijgt alle kaarten te zien die met dit zoekwoord te maken hebben. Denk er ook aan dat, als je een leuke afbeelding ziet maar de tekst is niet geschikt, je toch deze kaart kunt selecteren en daarna de tekst weg kan halen en de kaart zelf van een geschikte tekst kan voorzien.
- Kan ik ook alleen een rand of kader gebruiken zonder een afbeelding?
Als je sommige kaders met sierlijke lijnen/kringels erg mooi vindt, maar niet goed toepasbaar op een kaart, kan je het beste een willekeurige kaart uitzoeken (het liefst met veel wit aan de randen) en de afbeeldingen en tekst verwijderen. Dan voeg je het kader toe met eventueel een tekst en je hebt prachtig nieuw ontwerp gemaakt.
- Kan ik veschillende kaarten in één keer bestellen?
Met het winkelwagentje is dat inderdaad mogelijk.
- Kan je 2 keer een tekst invoegen op verschillende plekken?
Je kan oneindig vaak teksten invoegen in diverse tekst stijlen en kleuren en afmetingen.
- Waarom kan ik mijn foto niet uploaden?
Het feit dat je geen foto kunt uploaden kan aan verschillende dingen liggen. Controleer eerst of jouw foto een JPEG-bestand is. Dit kun je zien door naar de bestandsnaam te kijken. Staat er achter jouw bestand .jpg of .jpeg dan is deze correct. Bekijk het formaat van het bestand. Deze mag niet groter zijn dan 2 MB. Bekijk de resolutie van het bestand. Zorg dat jouw foto niet een te hoge resolutie bevat, waarbij de resolutie het liefst niet boven de 2800 x 1300 uitkomt. Om jouw foto te verkleinen kun je het volgende handige programma VSO Image Resizer gratis downloaden. Lukt het dan nog niet, stuur ons dan jouw foto en wij zullen deze voor je verkleinen. Voor het versturen is het ook mogelijk gebruik te maken van www.yousendit.com waarmee je gratis grotere bestanden naar een e-mailadres (info@geboortekaartmaken.nl) kunt mailen.
- Wat voor kaarten kan ik allemaal maken bij Geboortekaartmaken.nl?
Op Geboortekaartmaken.nl kan je echte dubbele wenskaarten maken uit een enorm grote kaartencollectie (meer dan 1000) of met je eigen digitale foto’s. In enkele eenvoudige stappen maak je je eigen ontwerp met foto, teksten en naar keuze een kader of een versiering.
- Wat zijn de voorwaarden voor het uploaden van een foto?
De foto moet in ieder geval een jpg, gif of png plaatje zijn. De maximum grootte is 2 mb, waarbij de pixelafmetingen het liefst niet boven de 2800 x 1300 uitkomen. Als het uploaden niet lukt is je foto waarschijnlijk te groot. Je kan eenvoudig eerst je foto verkleinen door dit VSO Image Resizer simpele programmaatje te downloaden.
PRIJZEN
- Wat kost een Geboortekaartmaken.nl wenskaart?
Normaal kost een wenskaart van Geboortekaartmaken slechts € 2,50 (exclusief de porto kosten) per kaart. Echter bij meerdere kaarten hanteren wij grote staffelkortingen op onze kaarten zodat de goedkoopste mogelijkheid € 1,60 per kaart is.

Prijscalculator ×

Kies een categorie

Soort kaart

Formaat

Papiersoort

Enveloppen

Aantal kaarten

Aantal enveloppen

Totaalprijs: